ΔρομολόγιαΑνακοινώσειςWebcamera-ΚαιρόςFacebookΜονή ΣέλτσουΗμερολόγιο
Αρχική σελίδα » Επικαιρότητα » Άρθρα Απόψεις Προτάσεις »
---

 

 ΕΣΕΙΣ ΤΟ ΖΗΤΗΣΑΤΕ - ΕΜΕΙΣ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ !! Μη διστάσετε λοιπόν ούτε στιγμή.

Εδώ θα υπάρχουν

Άρθρα,επιστολές,προτάσεις,σχόλια και παρατηρήσεις που μας στέλνετε.

Εάν λοιπόν θέλετε να στείλετε κάτι γαι να το δημοσιεύσουμε μη διστάσετε.

Φυσικά θα πρέπει:

Να αφορά έμμεσα ή άμεσα το χωριό μας τις Πηγές Άρτας την ζωή και τους κατοίκους της.Καθώς να φέρει την υπογραφή σας.

Δυστυχώς για ευνόητους λόγους ανώνυμα κείμενα ΔΕΝ θα δημοσιεύονται.Eφόσον επιβεβαιώνουμε τον επιστολέα τα κείμενα θα αναρτώνται στο www.pigesartas.gr . Η σελίδα ΔΕΝ ευθύνεται για το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων.Την αποκλειστική ευθύνη έχει ο υπογράφων το κείμενο.

E-mail : pigesartas@gmail.com

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



 ΧΡΗΣΤΟΣ Β. ΚΑΠΕΡΩΝΗΣ  -  ΠΗΓΕΣ ΑΡΤΑΣ

‘’Δεν μιλάνε για σχοινί στο σπίτι του κρεμασμένου’’

ΑΠΑΝΤΗΣH ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ., ΖΙΩΒΑ  ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ  ΗΧΩ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ-ΤΗΣ 14-11-2013 ΓΙΑ ΤΟ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΤΟΥ Β. ΓΚΑΝΙΑΤΣΑ  ΜΕ ΘΕΜΑ ‘ΤΟ ΓΕΦΥΡΙ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ’’

Αγαπητέ κ. Διευθυντά

Διάβασα στην έγκριτη εφημερίδα σας την 14-11-2013 το  εκτενές και κολακευτικό  σχόλιο  για την παρουσίαση του ντοκιμαντέρ για το γεφύρι της Άρτας του Βασίλη Γκανιάτσα. Για την ταινία - προσφορά στην ιστορία της πόλης αλλά  και την ευμενή-καθολική  απήχηση που είχε η προβολή της  στους Αρτινούς.  

 Παρακάτω όμως με έκπληξη ως παραφωνία των παραπάνω  διάβασα  την άποψη του κ. Βασίλη  Ζιώβα με τίτλο Μια καλή δουλειά, αμαυρώθηκε από ιστορικές παραχαράξεις και αντικομουνιστικές αιχμές .  Σεβαστή βέβαια η προσωπική άποψη  του καθενός, αλλά διαβάζοντάς το  είχα την εντύπωση έβλεπα μπροστά μου έναν σκελετό βγαλμένο από το εμφυλιοπολεμικό χρονοντούλαπο. Η άποψή του   σχετικά με το περιεχόμενο της ταινίας, οι κρίσεις του για τις αυθεντικές  μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν τα γεγονότα, αλλά και η δικαιολόγηση   τις αποτρόπαιων  πρακτικών που ακολούθησαν οι δυνάμεις του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ ως τιμωρία η παραδειγματισμό  με  εξέπληξε. Δεν υπάρχουν καλοί και κακοί κατακτητές μόνο κακοί και  λαομίσητοι  υπάρχουν .Δεν υπάρχουν διλήμματα  σ΄αυτό το θέμα. Υπάρχουν όμως και οι άνθρωποι. Σαν μονάδες αυτοί, ναι, διαχωρίζονται σε καλούς και κακούς, ανεξαρτήτως φυλής, εθνότητας και ιδεολογίας. Ναι σε αυτούς υπάρχουν οι εξαιρέσεις σαν αυτή  που περιλαμβάνει η ταινία.  Αυτό όμως δεν δίνει συγχωροχάρτι στο σύνολο των κατακτητών. Είναι προφανές. Όπως υπάρχουν και οι άλλοι άνθρωποι ,αυτούς που αναφέρω παρακάτω  Αφού λοιπόν -κατά την γνώμη μου-μικρόψυχα και μικροπολιτικά προσέγγισε το θέμα, θα ήθελα -εκφράζοντας προσωπικές απόψεις-να θέσω και εγώ μερικά ερωτήματα χωρίς αυτά κατ΄ανάγκην να προσωποποιούνται στο πρόσωπό του, χρησιμοποιώντας το βήμα της εφημερίδας σας .

     Τι πρέπει  λοιπόν σήμερα εν έτει 2013 , να κάνουμε μια νέα  αποτίμηση  και επιμερισμό ευθυνών του  εμφυλίου πολέμου μετά από 65 χρόνια; Να ξεθάψουμε πάλι τα φαντάσματα της περιόδου εκείνης; Ναι . Να την  κάνουμε ,αλλά όπως λέει ο λαός στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί.

   Γιατί  δυστυχώς, το σχοινί  είναι αυτό με  το οποίο   οι  άνδρες του Δημοκρατικού  Στρατού , στις   28-Μαρτιου του 1949  πέρασαν   θηλιά    σε  μια  άλλη θρυλική  γέφυρα    με  60 κιλά  εκρηκτικά και την  ανατίναξαν. Θύμα τους η Ιστορική  γέφυρα Κοράκου στον Αχελώο  στις Πηγές Άρτας στα  σύνορα Άρτας-Καρδίτσας,  η μεγαλύτερη μονότοξη γέφυρα των Βαλκανίων .Όχι μόνο δεν παραδειγματιστήκαν από τον μισητό κατά τα άλλα  Γερμανό αξιωματικό που σεβάστηκε το ιστορικό μνημείο,  το γεφύρι της Άρτας,  αλλά έγιναν χειρότεροι και  αυτών των κατακτητών.   Αρχές του 1949 τελευταίο  έτος του εμφυλίου πολέμου,  η Ιη μεραρχία  του Δημ. Στρατού υπό τον  Καπεταν- Γιώτη [ψευδώνυμο του Χαρίλαου Φλωράκη]  και η ΙΙη υπό  τον Καπεταν- Διαμαντή {ψευδώνυμο του Γιάννη Αλεξάνδρου ]  ανατίναξαν το  ιστορικό γεφύρι που έχτισε  με χιλίους κόπους το 1515 μ.Χ , ο Άγιος Βησσαρίων {επίσκοπος τότε Λαρίσης}. Ήταν τότε που οι δυνάμεις Δ.Σ απέτυχαν να καταλάβουν την Άρτα ,ναι την Άρτα, απωθήθηκαν στο Πέτα από τον Κυβερνητικό Στρατό και καταδιωκόμενοι έφτασαν στη γέφυρα Κοράκου στις 28 Μαρτίου 1949  αποδεκατισμένοι.Ο καπεταν Διαμαντής  είχε  λάβει την εντολή από τον προπορευόμενο των δυνάμεων Χαρίλαο Φλωράκη  να ανατινάξει την γέφυρα ώστε να μην τους ακολουθήσει κανείς. Ίδια νοοτροπία με αυτήν των Γερμανοκαταχτητών όταν αποχώρησαν από την Άρτα. Πρώτο μέλημά τους να φύγουν ανενόχλητοι .  Για του λόγου το αληθές μπορείτε να ανατρέξετε στα ιστορικά αρχεία του Κ.Κ.Ε για  να πληροφορηθείτε και το  παρακάτω  τηλεγράφημα του καπεταν Διαμαντή   για το ‘’ηρωικό’’ κατόρθωμα του. Ραδιοτηλεγράφημα: «Τμήματα πέρασαν γέφυρα ΣΤΟΠ. Ξεκόπηκε μια διμοιρία δυτικά Αχελώου ΣΤΟΠ. Γέφυρα ανατινάξαμε 21.15  ΣΤΟΠ. 28.3.49, ώρα 23.50 ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ» Αυτή είναι και η  ομολογία - απόδειξη του ανοσιουργήματος που διέπραξαν. Ποιανού γέφυρα ήταν αυτή που γκρέμισε ο Δημ. Στρατός; Των Γερμανών η των Ιταλών, ποιανού; Τη δική σας,τη δική  μας, την γέφυρα όλων μας   γκρέμισαν. Τη γέφυρα που  σεβάστηκαν  οι  Τούρκοι, οι Γερμανοί και οι  Ιταλοί για να έρθει ο Δημοκρατικός Στρατός να την ανατινάξει. .Δεν βρέθηκε ένας μα ούτε ένας  ανάμεσά τους να αναλογιστεί τι πάμε να κάνουμε;  

 

Δεν βρέθηκε ένας, ‘’ μορφωμένος Φιλέλληνας’’  από αυτούς και  να τον αναφέρουμε  σήμερα όπως αναφέρουν  τον Γερμανό που ΔΕΝ ανατίναξε το γεφύρι της Άρτας; . Ας το έκανε, η ας προσπαθούσε ένας να το εμποδίσει . Ένας και θα τον μακαρίζαμε σήμερα. Ίσως  να λιποψύχησαν μεσα στον πανικό τους.   Ανθρώπινο είναι   Κοίταζαν μόνο να σώσουν το τομάρι τους. τη γέφυρα θα κοίταζαν?. Αυτή  δυστυχώς είναι η αλήθεια,  όσο πικρή και αν είναι.         

    Είναι αφελές  το δικαιολόγημα ότι καταδιώκονταν κατά πόδας  από τον Εθνικό Στρατό  και αναγκάστηκαν να το κάνουν .Είναι πρόφαση. Γιατί οι περισσότεροι είχαν ήδη περάσει τη γέφυρα με νύχτα και δεν κινδύνευαν πλέον στα δύσβατα και  απάτητα  μέρη της Αργιθέας και των Αγράφων. Πάντως για τη διμοιρία που παράτησαν  αποκομμένη δυτικά του Αχελώου στα χέρια του Κυβερνητικού Στρατού, λίγο φαίνεται τους ένοιαξε. Αν υπήρχε η γέφυρα, ισως περνούσαν και αυτοί. Επιπλέον τώρα είχαν το πλεονέκτημα της ενέδρας. Όμως και ο Κυβερνητικός  Στρατός μπορούσε άνετα να περάσει τον Αχελώο από την γέφυρα του Μεσοπύργου 15 χιλιομ. πιο κάτω  .Δεν το έκανε  προφανώς γιατί δεν ήταν στα σχέδιά του η διείσδυση στην Θεσσαλία και το άνοιγμα νέου μετώπου  όσο υπήρχε ο Γράμμος..  Ούτως η άλλως μηχανοκίνητα από την πετρογέφυρα δεν περνούσαν γιατί απλούστατα δεν υπήρχε δρόμος. Έτσι αποδεικνύεται και η μη αναγκαιότητα της ανατίναξης. Λες και το έκαναν από εκδίκηση. Πέντε μόνο μήνες πριν τη λήξη του εμφυλίου πολέμου…Κρίμα.  Εδώ όμως χάριν της ιστορικής αλήθειας θα προσθέσουμε ότι την ίδια αυτή  ημέρα τα αεροπλάνα των κυβερνητικών δυνάμεων προσπαθούσαν με εφορμήσεις  και ρίψεις βομβών να αποκόψουν την γέφυρα  για να μην περάσουν τα τμήματα του Δ.Σ στην Θεσσαλία. Πλην όμως ότι δεν κατόρθωσαν αυτοί, το κατόρθωσαν οι δυνάμεις του Δημοκρατικού  Στρατού χρεώνοντας χωρίς λόγο  στο Κ.Κ.Ε  αυτό το   ανοσιούργημα. Και αν ο Γερμανός αξιωματικός θα παινεύοταν αν ζούσε  ότι έσωσε την γέφυρα της Άρτας ,ένας άλλος αντάρτης του Δημ. Στρατού, ο Καραντάος παινεύονταν  ξεδιάντροπα το 1951 στο Βόλο σε καφενεία  ότι αυτός τοποθέτησε τα εκρηκτικά και ανατίναξε τη γέφυρα Κοράκου. Αυτό είναι το αίσχος! . Μήπως  εν τέλει πρέπει να κατηγορήσουμε τον Γερμανό αξιωματικό γιατί δεν ανατίναξε το γεφύρι  της Άρτας όπως έλαβε εντολή  από τους ανωτέρους του, για να μην υπάρχει  τίποτε σήμερα όπως δεν υπάρχει η γέφυρα Κοράκου και που τα   βλέπουμε μόνο σε φωτογραφίες; Αν  ικανοποιεί μερικούς  ιδεοληπτικά , να το κάνουμε.

         Όσον αφορά για την Αγραφιώτη και την τύχη της ,θα  θυμίσω ένα περίπου ανάλογο,,  αυτό  της Αγαθής,   της 20χρονης  κοπέλας του Δ.Σ που ανέφερε σε συνέντευξη του  ο Χαρίλαος Φλωράκης αργότερα. Την βρήκαν   τραυματισμένη οι κάτοικοι του χωριού μου και την περιέθαλψαν αν  και ανήκε στο τμήμα που ανατίναξε τη γέφυρα  Κοράκου. Δεν εκτελέστηκε. Αντίθετα. Δέχτηκε τις περιποιήσεις –ότι μπορούσαν -των κάτοικων  των Πηγών. Του χωριού μας που υπέστη και αυτό  ένα ανάλογο ολοκαύτωμα  σαν το  Κομμένο,  όχι από Γερμανικές ορδές αλλά από τις   δυνάμεις του Δημοκρατικού  Στρατού το 1948. Με την φυσική  παρουσία και εντολή του Χαρίλαου Φλωράκη [Καπετάν- Γιώτη].Χωρίς κανένα λόγο, η μάλλον με δικαιολογία την  πρόσκαιρη απουσία δύο ανταρτών του που την εξέλαβαν ως δολοφονική ενέργεια,   πυρπόλησαν   το χωριό μας και  δολοφόνησαν  μέσα στα σπίτια τους έξι  ανήμπορους γέροντες, μιμούμενοι  προφανώς  τους Γερμανούς κατακτητές στο δόγμα των αντιποίνων. Η αιτία και η ενέργειες   ομοιάζουν με αυτές του Κομμένου. Δόγμα   συλλογικής ευθύνης . Μπορεί μερικοί να θεωρήσουν  υπερβολική και αυστηρή  τη σύγκριση, όμως έτσι είναι.

 

  Η εντολή του ήταν σαφής ’’Να μην αφήσετε ούτε γάτα’.’ Όσοι πρόλαβαν κρύφτηκαν στις σπηλιές και στο δάσος να γλυτώσουν. Όσοι δεν μπόρεσαν  τους έκαψαν μέσα στα σπίτια τους αφού πρώτα τους σκότωσαν.

       Όταν βρέθηκαν  οι αργοπορημένοι αντάρτες ήταν πλέον αργά. Το χωριό είχε καεί όλο. Μια λεπτομέρεια.  Όχι όλο ,γιατί κατά περίεργο τρόπο δεν κάηκαν τα σπίτια αυτών που ήταν η   που πρόσκειντο  στο Ε.Α.Μ -ΕΛΑΣ. Προφανώς κάποιος που ήξερε, ίσως  και χωριανός μας  που τους καθοδηγούσε στο έργο τους. Ένα από αυτά τα σπίτια που κάηκαν  ήταν δυστυχώς  και το πατρικό μας.  Παρουσία του 18χρου  -τότε -Πηγιώτη   Βελαέτη  Θεοφάνη ο οποίος  διαμένει σήμερα στις Πηγές και έζησε τα  γεγονότα, ο  Χ.Φλωράκης απευθυνόμενος σ’αυτόν του είπε . ‘’ Βελαέτη . Έκανα ένα μεγάλο έγκλημα. Έκαψα το χωριό σας άδικα. Δεν ξέρω αν με συγχωρέσει ο θεός, αλλά τους δύο  αντάρτες μου τους τιμώρησα’’. Λέγεται ότι έδωσε εντολή και τους εκτέλεσαν . Ακόμη και σήμερα υπάρχουν τα απομεινάρια της καταστροφής.  Μπορεί κανείς  να δει  τα καμένα ξύλα των ερειπωμένων  σπιτιών και τα έντοιχα καμένα ξύλα του Δημοτικού σχολείου του χωριού μας ,να χάσκουν ενάντια  στη λήθη της μνήμης, θυμίζοντας τις συνέπειες του αδελφοκτόνου εμφυλίου .Μπορεί κανείς  να  επισκεφτεί  τα απομεινάρια της γέφυρας Κοράκου για να νοιώσει το ανοσιούργημα που διαπράχτηκε. Κανείς δεν απολογήθηκε στις επερχόμενες γενεές αλλά και σε αυτούς που στερήθηκαν για 12  ολόκληρα χρόνια το μοναδικό πέρασμα  της περιοχής από την Ήπειρο στη Θεσσαλία.

   Καλά λοιπόν τα πανό  στην Ακρόπολη και στην Γιουγκοσλαβία, αλλά ξεχάσανε   να αναρτήσουν  στα ερείπια της γέφυρας Κοράκου  ένα πανό του  Κ.Κ.Ε  και να γράφει  ένα μεγάλο  ‘’ΣΥΓΝΩΜΗ ‘’που  όχι μόνο δεν την σώσανε,  αλλά την γκρεμίσανε  οι ίδιοι. Ίσως και  σαν λύτρωση από το αμάρτημα που τους βαραίνει.

Για αυτή τη γέφυρα ιδρύθηκε το 2010 Διανομαρχιακή Επιτροπή  για την αναστύλωσή της  από  Αυτοδιοικητικούς και άλλους  φορείς των νομών Άρτας- Καρδίτσας   και ανθρώπους του πνεύματος και των τεχνών ανεξαρτήτως  των ιδεολογικών παρατάξεων που ανήκουν. Μοναδικός μας  σκοπός η αναστύλωση της γέφυρας Κοράκου. Μήπως , λέω μήπως, το επίσημο Κ.Κ.Ε σαν δείγμα έμπρακτης  συμφιλίωσης, να αναγνωρίσει επίσημα το λάθος του Δημοκρατικού Στρατού και να συνεισφέρει  στην αναστήλωση του η να την  αναλάβει εξ ολοκλήρου , αφού η αντικειμενική ευθύνη ανήκει σάυτο. Είναι μία πρόταση χωρίς  καμία σκωπτική διάθεση.   

 Έτσι λοιπόν   σήμερα  μετά από τόσα χρόνια  δεν είναι δόκιμο ούτε προσφέρει κάτι το να ξύνουμε πληγές που έχουν ήδη κλείσει. Είναι ματαιόπονη προσπάθεια  να ξαναγραφτεί  την ιστορία όπως μας βολεύει . Έχουμε επάρκεια συλλογικής  ιστορικής μνήμης. Έχουμε υποχρέωση να θυμούμαστε χωρίς να μισούμε. Και όταν πρέπει ,να υπενθυμίζουμε τα  γεγονότα χωρίς διαστρέβλωση. Δεν χρειάζεται να αναμοχλεύουμε πάθη. Οι διχαστικές κραυγές σήμερα  ακούγονται μόνο στο γυάλινο κλουβί της παραχαραγμένης ιστορίας . Είναι  θλιβερό και μεμψίμοιρο  το γεγονός , αντί να επαινούμε   την προσπάθεια του Βασίλη Γκανιάτσα   για  τον μόχθο του στην μοναδική  καταγραφή και διάσωση  πληροφοριών και ιστορικών δεδομένων   σχετικά με  το χιλιοτραγουδισμένο  γεφύρι της Άρτας, να θέτουμε   κομματικούς αστερίσκους  στο έργο του.Όσο για το Βασίλη Γκανιάτσα  τον γνωρίζουν  όλοι στην Άρτα. δεν χρειάζεται κανέναν  πολλώ μάλλον εμένα   να τον υπερασπιστεί. Έκανε μια καθαρά οπτικοαουστική  αποτύπωση χωρίς να δανειστεί  παραμορφωτικούς φακούς από κανέναν... Μόνο και μόνο η επικριτική   διάθεση   όπως αποτυπώνεται στο   άρθρο νομίζω ότι τον δικαιώνει ως αντικειμενικό  κινηματογραφικό ιστοριτή του γεφυριού της Άρτας. Δεν πίστευα ποτέ   ότι ένα μοναδικό  ιστορικό οπτικό χρονογράφημα θα ξυπνούσε εμφυλιοπολεμικά σύνδρομα . Αυτές τις εποχές τις αφήσαμε πλέον  στην ιστορία και μόνο. Δεν χρειάζεται να τις ξεθάβουμε κάθε λίγο. Ούτε εμένα ήταν στις προθέσεις μου να το κάνω ,αλλά θεώρησα ως  ‘’δικαίαν αφορμή’’ το άρθρο αυτό. Καλούμε δε τον κ. Ζιώβα και θα χαρούμε πολύ  να μας  επισκεφθεί, με την ευρεία  έννοια της φιλοξενίας και να δεί  το όμορφο και πολύπαθο  χωρίο μας.  

Αυτά  χάριν της ιστορικής αλήθειας .      

                                                          ΠΗΓΕΣ ΑΡΤΑΣ  16 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2013

                                                                           Μετά  τιμής

                                                                 Χρήστος Β.Καπερώνης

                                                                  

                                           

 

Για λόγους δεοντολογίας παραθέτω αυτούσιο το άρθρο του κ. Ζιώβα όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα  Ηχώ της Άρτας την 14-11-2013

 

ο Βασίλης Ζιώβας για το ντοκιμαντέρ του Βασίλη Γκανιάτσα

 

Συντάχθηκε απο τον/την ΒΑΣΙΛΗΣ ΖΙΩΒΑΣ   

Πέμπτη, 14 Νοέμβριος 2013 17:42

                                                        

 

Μια καλή δουλειά, αμαυρώθηκε από ιστορικές παραχαράξεις και αντικομουνιστικές αιχμές

Κρίμα! Θα μπορούσε πράγματι να φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις, όλοι όσοι παρευρέθηκαν στη χθεσινή προβολή  του ντοκιμαντέρ, του Βασίλη Γκανιάτσα «Της Άρτας το Γεφύρι»,στην αίθουσα Σκουφά.

Κρίμα! Διότι η μαζική προσέλευση των συμπολιτών, και η προδιάθεσή τους ότι κάτι καλό θα δουν και θα ακούσουν, διαψεύστηκαν από ιστορικές παραχαράξεις και αντικομουνιστικές ανακρίβειες.

Συγκεκριμένα: Για αρκετό χρονικό διάστημα, από την 40λεπτη διάρκεια προβολής, ακούγαμε και βλέπαμε τις αφηγήσεις ενός πρώην αντάρτη του ΕΔΕΣ και ενός άλλου συνομηλίκου του, οι οποίες παρουσιάζονταν ως η μοναδική αλήθεια διαφόρων γεγονότων. Το χειρότερο ήταν ότι αυτά γινόταν αποδεκτά και από τον σκηνοθέτη, ο οποίος τις παρουσίαζε ως «ιστορικό» υλικό και το ακόμα χειρότερο αυτές, οι μονόπλευρες υποκειμενικές μαρτυρίες να αποτελούν κριτήριο αθωότητας για τους συνεργάτες των Γερμανών ναζί κατακτητών και καταδίκης ολόκληρων αντιστασιακών οργανώσεων και συγκεκριμένα του ΕΛΑΣ.

Εάν ο κ. Γκανιάτσας ήθελε να καταγράψει αντικειμενικά το γεγονός της μη ανατίναξης της γέφυρας από τους φασίστες Γερμανούς, κατά την αποχώρηση τους, το λιγότερο που όφειλε να κάνει ήταν να αναζητήσει πηγές και από την άλλη πλευρά, δηλαδή του ΕΛΑΣ. Από τη στιγμή που δεν τόλμησε κάτι τέτοιο φέρει σοβαρές ευθύνες. ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΕΣ διότι:

1. Με τα λεγόμενα των μαρτύρων και την αφήγηση του κινηματογραφιστή κ Γκανιάτσα δόθηκε η λαθεμένη άποψη περί καλών και κακών κατακτητών και μάλιστα «μορφωμένων φιλελλήνων» ναζιστών!!! Είναι χαρακτηριστική η φράση του ενός από τους μάρτυρες που λέει: «Ο μορφωμένος, φιλέλληνας» αξιωματικός, με τον οποίο είχε σχέσεις η συμπατριώτισσα αρτινιά, η Αγραφιώτη, δεν ανήκε στη Γκεστάπο, δεν ήταν στα SS αλλά... αξιωματικός του Γερμανικού Στρατού!

2. Οι διαφοροποιήσεις που ακούστηκαν, για να απενοχοποιήσουν τον συγκεκριμένο αξιωματικό, ο οποίος σύμφωνα με μαρτυρίες είχε κάνει το βίο αβίωτο των αρτινών και να απαλλάξουν έτσι από τη συλλογική εγκληματική, φασιστή, ναζιστική ευθύνη τους Γερμανούς κατακτητές ήταν ανιστόρητες.

3. Να ακούγονται μια σειρά από ιστορικές παραχαράξεις για το ρόλο της κάθε μιας από τις αντιστασιακές οργανώσεις, το ρόλο των δοσίλογων και των συνεργατών των Γερμανών, της μονομέρειας των ευθυνών σ’ ένα Νομό όπου έχουμε το ολοκαύτωμα του Κομμένου από τους φασίστες Γερμανούς! Είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.

4. Διότι, όταν ο ίδιος ο αφηγητής-σκηνοθέτης, ως ιστορικός δικαστής αποφαίνεται ότι «δεν ήταν συνεργάτης των Γερμανών ναζιστών κατακτητών η συγκεκριμένη τρόφιμος του ξενοδοχείου διαμονής των Γερμανών αξιωματικών, επονομαζόμενη Αγραφιώτη, δεν κάνει τίποτε  άλλο από το να αθωώνει τη συγκεκριμένη ελληνίδα που είχε, στις συγκεκριμένες ιστορικές συνθήκες: Το χρόνο να «νταραβερίζεται», τη δυνατότητα να κάνει γνωριμίες, να καλλιεργεί τα «κονέ» της με ΟΛΟΥΣ τους Γερμανούς αξιωματούχους, να τρέφεται και να ντύνεται πλουσιοπάροχα και μάλιστα να κερδίζει την... καρδιά του τουρίστα, καλλιεργημένου διοικητή που έσωσε το γεφύρι!;!

Γι’ αυτή, με δυνατή φωνή ο κ. Γκανιάτσας απεφάνθη ότι δεν ήταν συνεργάτης των εχθρών και κακώς την εκτέλεσε ο ΕΛΑΣ. Καλά πως η συγκεκριμένη «κυρία» απολάμβανε όοοτι απολάμβανε στα... πόδια των γερμανών την ίδια στιγμή που οι γυναίκες του ΕΛΑΣ έδωναν το δικό τους απελευθερωτικό αγώνα, στις συγκεκριμένες κακουχίες των σκληροτράχηλων βουνών, αλλά με το όπλο στην πλάτη, το χαμόγελο και το τραγούδι στα χείλη και το κυριότερο; Την τιμή και το κεφάλι ψηλά! Δεν στριφογύριζαν στα κρεβάτια των κατακτητών, έτσι ΑΠΛΑ και ΑΘΩΕΣ, δίχως «ανταλλάγματα», ωσάν μωρές ΠΑΡΘΕΝΕΣ. ΕΝΤΑΞΕΙ;

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά ήρθε και το... κερασάκι στην τούρτα! Αφού τελειώνοντας με τις διάφορες, σωτήριες πράγματι παρεμβάσεις αλλά και το φωτισμό του γεφυριού. Αφού  με χαρούμενη παιδική φωνή μικρού παιδιού μας περιέγραψε ένα κιτς Χριστουγεννιάτικο φωτισμό της ιστορικής γέφυρας πετάει ένα φευγαλέο πλάνο του γεφυριού στο οποίο δεσπόζει ένα τεράστιο πανώ.

Ο θεατής το μόνο που προλαβαίνει να δει είναι η υπογραφή, δηλαδή Κ.Κ.Ε, ενώ ταυτόχρονα ακούγεται, ειρωνική η φωνή του αφηγητή που λέει: «είδαμε και τέτοια»

Ευτυχώς που είδαμε κάτι τέτοια, όποτε χρειάστηκε, φυσικά όχι μόνο στο ιστορικό γεφύρι αλλά και στην ίδια την Ακρόπολη. Πανώ σαν αυτά του Κ.Κ.Ε είναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, διότι ο αγώνας και η προβολή αιτημάτων για την επιβίωση είναι πολιτισμός. Διότι πανώ σαν αυτά του Κ.Κ.Ε στη γέφυρα, ενάντια στους βομβαρδισμούς του ΝΑΤΟ στο Βελιγράδι, μπαίνουν για να γλιτώσει μια άλλη ιστορική γέφυρα, για την οποία θυσιάστηκε μια από τις αδερφές της γυναίκας του πρωτομάστορα, του δικού μας γεφυριού.

(*) Ο Βασίλης Ζιώβας είναι Περιφερειακός Σύμβουλος Ηπείρου της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Αρταίων

Δημοσίευση: 19 Νοεμβρίου 2013


ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ κ.ΡΕΠΟΥΣΗ

ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΠΑΝΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗΣ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣκ.ΓΙΩΡΓΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ  ΤΟΥ ΑΡΓΙΘΕΑΤΗ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥ ΛΑΟΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΕΤΗΤΗ κ. ΜΕΝΕΛΑΟΥ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΜΠΑΤΡΙΩΤΩΝ ΜΑΣ ΠΟΥ ΟΡΓΙΣΤΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΗ κ.ΡΕΠΟΥΣΗ   ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΜΝΗΜΗΣ ΜΑΣ.
    ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ  ΚΕΙΜΕΝΟ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ    ΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΕΝΑ ΑΚΟΜΗ ΒΗΜΑ ΚΑΙ ΑΦΕΤΗΡΙΑ ΑΦΥΠΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΜΝΗΜΗ ΠΟΥ ΣΕ ΚΑΙΡΟΥΣ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ  ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ. ΔΙΑΚΟΣΙΑ ΔΕΚΑ  ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΔΕΝ ΣΤΑΘΗΚΑΝ ΙΚΑΝΑ ΝΑ ΤΗΝ  ΞΕΘΩΡΙΑΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝΣΒΗΣΟΥΝ ΟΙ ΠΑΡΑΧΑΡΑΚΤΕΣ  ΕΘΝΟΑΠΟΔΟΜΙΣΤΕΣ -Η ΝΕΑ ΚΑΣΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΕΦΙΑΛΤΩΝ. ΑΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΔΩΣΟΥΜΕ ΣΤΗ ΧΛΕΥΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. 
     
             ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ  

ΧΡΗΣΤΟΣ Β. ΚΑΠΕΡΩΝΗΣ
         ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ
ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΠΗΓΙΩΤΩΝ ΑΡΤΑΣ

 

 

 Δημοσίευση: 6 Ιουνίου 2013


ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ-ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΟ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟ ΠΗΓΩΝ

Του Κων/νου Π.Ζήση Μέλος του Αναγκ.Συν.Πηγών

 

 

 Δημοσίευση: 24 Ιουλίου 2012


 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΟΥ κ. ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΒΛΑΧΟΥ ΙΟΥΝΙΟΣ 2010

  

 Δημοσίευση: 16 Αυγούστου 2010


ΑΓΝΑΝΤΕΜΑ ΣΤΟ ΣΕΛΤΣΟ

ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΑΣ. ΚΑΠΕΡΩΝΗ

ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΙΔΕΑ ΓΙΑ ΑΦΙΣΑ......

Δείτε περισσότερα εδώ.

 ΑΓΝΑΝΤΕΜΑ

 

Δημοσίευση: 18 Ιουλίου 2010

 


ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ Κου ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΑΣ. ΚΑΠΕΡΩΝΗ ΓΙΑ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ

ΨΗΦΙΣΜΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΠΗΓΙΩΤΩΝ ΑΡΤΑΣ
 
 
ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΙ
 
 
ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΗΓΕΣ ΑΡΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΕΤΡΑΦΥΛΙΑΣ.
 
ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΚΑΤΑΛΗΞΑΜΕ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ [ ΣΥΝΕΝΩΣΗ ΔΗΜΩΝ ΤΕΤΡΑΦΥΛΙΑΣ -ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ -Γ, ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ]
ΜΑΣ ΒΑΦΤΙΣΑΝ ΔΗΜΟ Γ,. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗ ΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΡΘΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΑΔΟΒΙΖΙΩΝ ΩΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ.
Η ΥΙΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΥ ΩΣ Γ. ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ ΕΡΗΜΗΝ ΒΕΒΑΙΑ ΤΩΝ ΔΥΟ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ - '' ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΠΟΥ ΤΡΕΦΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΗΡΩΑ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΕΔΡΑΣΕ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΑΣ'' - ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ''ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΤΙΠΑΛΟΤΗΤΑ'' ΤΟΥ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΣΚΟΥΛΗΚΑΡΙΑΣ ΑΡΤΑΣ ''   ΞΕΧΝΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΟΤΙ ΟΙ ΜΕΝ ΣΚΟΥΛΗΚΑΡΙΩΤΕΣ ΕΔΙΩΞΑΝ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ''ΡΕΤΣΙΝΙΑΣ'' ΤΗΣ ΕΓΚΥΜΟΝΟΥΣΗΣ ΜΑΝΑΣ ΚΑΛΟΓΡΙΑΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ ΤΟ ''ΦΟΒΕΡΟ'' ΑΓΟΣ ,ΟΙ ΔΕ ΜΑΥΡΟΜΑΤΑΙΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΠΟΙΗΣΑΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΤΙΜΗ ΝΑ ΤΗΣ ΔΩΣΟΥΝ ΚΑΤΑΛΥΜΑ ΛΕΧΩΝΑΣ ΜΙΑ ΣΠΗΛΙΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙ. ''ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΤΡΩΓΟΝΤΑΣ ΞΥΛΟ ΚΑΙ ΜΠΟΜΠΟΤΑ'' ΒΕΒΑΙΑ ΑΝ ΞΕΡΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΟΤΑΝ ΟΤΑΝ ΜΕΓΑΛΩΝΕ Ο''ΕΞΩΓΑΜΟΣ'' ΓΙΟΣ ΤΗΣ ΚΑΛΟΓΡΙΑΣ ΘΑ ΤΟΝ ΕΙΧΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΣΤΑ ΠΟΥΠΟΥΛΑ.
 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΒΕΒΑΙΑ ΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ ΕΙΠΕ ''Ο Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΚΑΤΑΓΟΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΚΟΥΛΗΚΑΡΙΑ ΑΡΤΑΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ, ΜΕΓΑΛΩΣΕ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙ ΚΑΙΡΔΙΤΣΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥΡΓΗΣΕ ΣΤΗΝ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΝΤΑΣ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΤΗΣ .
ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΥΣΤΕΡΟΒΟΥΛΗΣ ΚΑΙ ΥΣΤΕΡΟΦΗΜΗΣ ΤΙΜΗΣ ΑΠΟ ΚΑΝΕΝΑΝ . ΓΙΑ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΔΕ Η ΔΙΑΜΑΧΗ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΔΥΟ ΚΩΜΟΠΟΛΕΩΝ ΣΚΟΥΛΙΚΑΡΙΑΣ ΚΑΙ ΜΑΥΡΟΜΑΤΙΟΥ ,Η ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΥ Γ. ΚΑΡΑΙΣΚΛΑΚΗ ΑΝ ΤΟ ΑΝΤΕΧΟΥΝ ΒΕΒΑΙΑ ΟΙ ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΟΥΣ.... ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΑΣ ΜΟΝΟΙΑΣΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΑΛΛΟΙ ΤΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΤΟΥΣ.
ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟΣΤΕΛΛΩ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΝ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑΣ ΠΗΓΙΩΤΩΝ ΑΡΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΡΙΣΜΟ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΕΔΡΑΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ   Γ. ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ ΤΙΣ ΠΗΓΕΣ ΑΡΤΑΣ ΤΟΠΟΣ ΘΥΣΙΑΣ 1300 ΣΟΥΛΙΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΒΡΕΣΤΕΝΙΤΣΙΩΤΙΚΩΝ ΨΥΧΩΝ ΤΟ 1804 ΣΤΗ Ν ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΣΕΛΤΣΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΠΟΛΙΟΡΚΙΑ ΤΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ. ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΜΑΣ ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΟΙ ΠΗΓΕΣ ΑΡΤΑΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΔΡΑ.
 
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΑ ΣΑΣ
 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΒΑΣ.ΚΑΠΕΡΩΝΗΣ
 
ΕΚ ΠΗΓΩΝ ΑΡΤΑΣ    ΜΑΙΟΣ 2010 

 

 Δείτε το ψήφισμα-αίτημα της Αδελφότητας Πηγιωτών

 

 

Δημοσίευση: 6 Ιουνίου 2010


 

(ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕΝΗΣ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΤΗΣ ΔΙΚΗΣ ΤΩΝ ΕΞΙ)

Γράφει ο Χρήστος Β. Καπερώνης

Δείτε περισσότερα εδώ.....

 

Δημοσίευση: 21 Μαίου 2010


 

 ΣΗΡΑΓΓΑ ΤΥΜΠΑΝΟΥ-ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΣΠΑ 2007-2013

Γράφει ο ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Δικηγόρος Αθηνών – Συγγραφέας

Δείτε περισσότερα εδώ...

Δημοσίευση: 31 Μαρτίου 2010

 


 

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΠΑΝΑΧΤΙΣΙΜΟ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΓΕΦΥΡΑΣ ΚΟΡΑΚΟΥ
                   ΣΤΟΝ ΑΧΕΛΩΟ ΚΑΙ ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΥΛΙΑΣ
       (Από τους Μενέλαο Παπαδημητρίου και Κώστα Γραμμένο)

Διαβάστε περισσότερα εδώ....

 


 

 4 Νοεμβρίου 2009. Ο νέος Καποδίστριας

 Μιχάλης Γκούζιας : Που πάει ο Δήμος Τεραφυλίας με το νέο Καποδίστρια; Πατήστε εδώ.


14-9-09 ΜΑΘΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

Πως έγινε η Τουρκική Σημαία. Πατήστε εδώ.

 


23-8-2009  ΤΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΑ ΚΙΝΗΜΑΤΑ ΣΤΑ ΡΑΔΟΒΥΖΙΑ ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΤΗ 1854,1866 ΚΑΙ 1878

Άρθρο - ομιλία της Φιλολόγου Μαρίας Δέτσικας στην Εορτή του Σέλτσου 23-8-2009. Πατήστε εδώ.

 


12-4-09  ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗ-ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ

Άρθρο του Αθανασίου Δημ. Ζήση περί Αποκέντρωσης και Αυτοδιοίκησης

Για να δείτε το Άρθρο πατήστε εδώ.

 


Είπαν.........

- Μπορεί τ΄αστέρια να λάμπουν σαν τον ήλιο, μα κανένα απ΄αυτά δεν είναι ο ήλιος.Ήλιος είναι μόνο ο τόπος που γενηθήκαμε όλοι μας, ήλιος είναι το χωριό μας***.

 


 

- <<Οι Έλληνες δύσκολα κουμαντάρονται.Πρέπει να χτυπήσουμε βαθιά μέσα στις πολιτιστικές ρίζες τους,στη γλώσσα,στη θρησκεία τους,στην ιστορία τους,ώστε να συμβιβαστούν και να διευκολινθούν, κατα αυτόν τον τρόπο,τα σχέδια μας στα Βαλκάνια στη Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή....>> 

(Χέντρυ Κίσιγκερ, ΥΠΕΞ των ΗΠΑ ,το 1974 με τις εξελίξεις του Κυπριακού...)

 


- Απο τα σφάλματα των άλλων ο συνετός άνθρωπος διορθώνει τα δικά του.

(Σύρος).

 


- Η καλύτερη κληρονομιά που μπορούν να δεχτούν τα παιδιά απο τους γονείς, είναι το παράδειγμα των καλών πραξεών τους.

(Κικέρων).


 - Ο παιδαγωγός πρέπει να μαθαίνει στο παιδί να αγαπάει την ειρήνη και να μισεί τον πόλεμο.

(Ανατόλ Φράνς).

 


- Όταν μοχθώ για το ψωμί το δικό μου, έχω την συνείδηση ότι ασχολούμαι με υλικά πράγματα. Όταν όμως ασχολούμαι για το ψωμί των άλλων, τότε αισθάνομαι ότι εκτελώ έργο πνευματικό. 

(Κωνσταντίνος Τσάτσος).

 

_________wwww.pigesartas.gr_________

 

Πέμπτη, 21 Σεπτεμβρίου 2017


---
Επισκέψεις: Σχετικά | Copyright Apostolis 2007-2017 | powered by Konnos